مدیریت اجرایی

مدیریت اجرایی (علوم و تحقیقات تبریز , دانشگاه آزاد تبریز)

مدیریت اجرایی

مدیریت اجرایی (علوم و تحقیقات تبریز , دانشگاه آزاد تبریز)

9استراتژی خلاقانه برای معرفی برند و کسب و کار شما در اینستاگرام

9 استراتژی خلاقانه برای معرفی برند و کسب و کار شما در اینستاگرام

این روزها اکثر صاحبان کسب و کارها و مشاغل و برندهای ایرانی  سعی می کنند با حضور در اینستاگرام، برند و اسم خود را به مخاطبان خود معرفی کنند.هرچند تلاشی که بنده مشاهده می کنم با چیزی که باید صورت بگیرد از زمین تا آسمان متفاوت است. با مطالعه و بررسی استراتژی هایی که در شرکت ها و برندهای خارجی و بین المللی به این نتیجه رسیدم که مطلب زیر را در قالب 9 استراتژی حضور در اینستاگرام را تقدیم شما کنم.

قصد دارید که کلاس و شان گروه و شرکت تجاری و برند خود را در حین حضور در شبکه های اجتماعی حفظ کنید ؟ از تولید محتوی تکراری پیج ها خسته شده اید و به دنبال حضور جدید و متفاوت و با سبک جهانی هستید ادامه مطلب را همراه باشید.

آیا به دنبال ایده های تولید محتویی مناسب هستید ؟

در ادامه همراه ما باشید تا با ارائه 9 استراتژی خلاقانه به شما بگوییم که چگونه می توانید از اینستاگرام به طور مناسبی استفاده کنید که به طور موثر و مناسب در این فضا برند خود را معرفی کنید.

1-محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید !

  

همه افراد دوست دارند که در میان محصولات بچرخند و زمان صرف کنند و محصولات مختلف را ببینند، خب به فالوور های خود این امکان رو بدهید که از طریق موبایل این کار را انجام دهند! یک سری مجموعه عکس از محصولات پیشنهادی خود تهیه کنید و به اشتراک بگذارید. محصولاتی را قرار دهید که کمتر شناخته شده هستند یا میخواهید تمرکز بیشتری برای فروش و نمایش آنها داشته باشید تا فالوورهای اینستاگرام شما تشویق شوند که در مورد محصول سوال کنند و بپرسند .

و اگر  کسب و کار خدماتی دارید :

چند عکس از تجهیزات و ابزارهای پشتیبانی کسب و کارتان را که نقش اصلی در کار خدماتی شما دارند را به نمایش بگذارید. برای مثال، مربی بدنسازی می تواند دستگاه های بدنسازی موجود در باشگاه خود را به نمایش بگذارد،

عکاس می تواند بهترین و گران ترین دوربین و لنز کاری خود را عکس گرفته و یا یک مکانیکی و تعمیر کار خودرو می تواند تجهیزات پیچیده و خاص خود را عکس گرفته و معرفی کند که چگونه ازین ابزارها در کسب و کار خود به کار میگیرد.

2-روند ساخت محصول خود را نشان دهید!

همه ی ما دوست داریم بدانیم که محصولی که خریداری میکنیم چه روند ساختی را طی کرده است. شاید شما عکس ها یا فیلم های مستند ساخت اتومبیل های لوکس را دیده باشید و حس کرده اید که فهمیدن اینکه این محصولات به چه نحوی ساخته می شوند چقدر لذت بخش است.

مثلا اگر شما صاحب یک فروشگاه مبل هستید چند عکس با کیفیت از روند ساخت مبل های خود با سلیقه خود تهیه کنید و به نمایش بگذارید. اجازه بدهید مخاطبان شما روند ساخت محصولات شما را مشاهده کنند.

پیج برند مبل صبوری عکس های زیادی از محصولات خود در پیجش قرارداده و عکسی که در پایین مشاهده میکنید یکی از عکس های تولید مبل این گروه تجاری هست. هرچند باز انتظار این هست  که چند عکس ار روند ساخت محصول، پشت سر هم قرار داده شود.

 

3-به پشت صحنه کسب و کار خود بروید!

آماده کردن و رونمایی از کسب و کار و ارتقای جایگاه محصولات و خدمات کار سخت و طاقت فرسایی است، اما موقعیت های زیادی را برای شما بوجود خواهد آورد. خب برای معرفی کسب و کار خود چه کارهایی انجام می دهید؟ کاتالوگ طراحی میکنید ؟ آگهی تلویزیونی می سازید ؟ ویدیو کلیپ تهیه می کنید ؟ مصاحبه انجام می دهید ؟ و یا آماده می شوید که در یک نمایشگاه و یا یک همایش حضور پیدا کنید ؟

در این زمان که به سختی باید کار کنید تا کار خود را آماده کنید افراد کمی هستند که این سخت کوشی شما را مشاهده کنند.

از اطرفیان خود بخواهید ازین لحظات آماده کردن کار و محصولات و خدمات شما عکس مناسبی تهیه کنند و با اشتراگ گذاری در اینستاگرام به مخاطبان کسب و کار خود یک پشت صحنه ای اختصاصی را تقدیم کنید !

حتما برای این قسمت وقت بگذارید، فکر کنید و عکس های مناسبی تهیه کنید . مخاطبانتان ازین کار لذت خواهند برد !

پیج نگین میرصالحی ، مدل ، حاوی عکس های زیادی از سفرهای این مدل به کشورهای مختلف و پوشیدن پوشیدنی های برندهای مختلف و ... است . در عکس زیر می بینید که چگونه عکسی از پشت صحنه ی کار خود را به نمایش گذاشته ، واقعا این کار برای شما جذاب نیست ؟ پس دست به کار شوید و برای این قسمت نیز عکس و محتوی تهیه کنید.

 

4-کاربرد محصول و خدمات خود را به نمایش بگذارید!

شما با این کار به مخاطبان خود نشان می دهید که محصول شما چگونه استفاده می شود و چه کارایی خواهد داشت، به طور مثال در پیج های آرایشی دیده اید که قسمتی از عکس هایی قبل و بعد از استفاده محصولات و خدمات را به نمایش می گذارند و یا عکس هایی ازین قبیل .

شما هم به کسب و کار خود نگاهی بیندازید و ببینید وقتی مشتری های شما از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند چه تغییراتی برای آنها به ارمغان می آورد . از آنها بخواهید که عکسهایشان رو در صورت تمایل برای شما ارسال کنند

ودر صورت نیاز به صورت عکس دو قسمتی قبل و بعد از استفاده محصول و خدمات خود در اینستاگرام قرار دهید.


5- به مخاطبانتان اولین بودن را هدیه بدهید!

همه دوست دارند که اولین نفری باشند که از یک موضوع خبردار می شوند.

به طور مثال تصور کنید شما میخواهید دفتر کاری خود را به جای جدیدی منتقل کنید. وقتی محل جدید دفتر آماده شد عکسی تهیه کنید و به اشتراک بگذارید  و یا اگر صاحب رستورانی هستید و غذای جدیدی را به منوی غذای خود اضافه می کنید عکسی بگیرید و به معرفی و رونمایی از آن در اینستاگرام بپردازید. مخاطبان شما هیجان زده خواهند شد که جزو اولین افرادی هستند که این تغییر در کسب و کار شما را متوجه می شوند.در ضمن در دیگر فضاهای اجتماعی مانند فیس بوک و گوگل پلاس و ... نیز این پست ها را به نمایش بگذارید!

در عکس زیر می بینید که صاحب کسب و کار چگونه خبر جدیدی از انتقال محل فعالیت خود را به نمایش گذاشته است :


6-دفتر کار کسب و کار خود  را به نمایش بگذارید!

افرادی که برند مورد علاقه خود را در فضاهای اجتماعی دنبال می کنند برای یکبار و یا بیشتر به این موضوع فکر میکنند که "افراد اونجا چگونه کار میکنند و چه فضای کاری دارد ؟ " برای خود من بارها شده دنبال عکس هایی از فضای کاری شرکت های خارجی مثل bmw  و گوگل و اپل و ... بوده ام. هرچند در کسب و کارهای ایرانی خیلی به ندرت این موضوع را دیده ام. اما وقتش رسیده که ما نیز دست به کار شویم و بهتر کسب و کار خود را برای مشتریان و مخاطبانمان به نمایش بگذاریم.

عکس هایی که نشان دهنده ی گوشه ای از فعالیت روزانه شما در محل کار و دفتر شرکت تهیه کنید و بروی اینستاگرام قرار دهید.

محل های اجتماع کارمندان برای استراحت، جلسات مشاوره و هم فکری و طوفان ذهنی ، زمان ناهار کارمندان، وقت سرگرمی کارکنان و ... موقعیت های بیشماری هستند که می توانید برای این قسمت محتوی مناسبی تهیه ببینید.

عکس زیر را از پیج شرکت تبلیغاتی IDEO انتخاب کرده ام. اگر عکس های بیشتری از این شرکت را ببنید متوجه می شوید که عکس گرفتن از فضای کاری به چه ترتیبی است. جالب است نه ؟

7-مخاطبان تان را با خود همراه کنید!

اگر در آینده نزدیک قصد دارید که در نمایشگاه تجاری شرکت کنید یا اسپانسر یک رویداد باشید باید ازین فرصت استفاده کنید که فالوورهایتان را همراه خود به هرجایی که میخواهید ببرید!

منظور این است که عکس هایی از پیش وقوع رویداد یا شرکت خود در نمایشگاه و جایی که رفته اید قرار دهید و تگ مکان یابی را نیز به درستی ثبت کنید تا فالوورهایی که دسترسی نزدیک به محل دارند بتوانند حضوری به شما مراجعه کنند و شما را از نزدیک ملاقات کنند.

مثلا فکر کنید شما ناشر کتاب هستید و در ماه آینده در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان شرکت خواهید کرد. در اولین روز نمایشگاه عکسی از غرفه خود تهیه کنید و با تولید اینگونه محتوی فالوورهای محلی را تشویق کنید که به غرفه شما مراجعه کنند.به طور مثال عکسی از حرکت خود در فرودگاه به مقصد تهیه کنید و بنویسید که چند روز آینده در نمایشگاه حضور خواهید یافت  و به این صورت با محتوی عکس اطلاع رسانید کنید.

توجه : نوشتن عکس نوشته برای اطلاع رسانی این موضوع شان و جذابیت خاصی دیگر ندارد و سعی کنید با عکس گرفتن و نوشتن کپشن مناسب با این مدل اطلاع رسانی کنید.

عکس زیر از آماده شدن یک تیم ورزشی در فرودگاه برای حرکت به مقصد مورد نظر هست که به طرفداران تیم اطلاع رسانی میکند که چه اتفاقی در تیم مورد علاقه شان جاری است.

8- کارمندان خود را در اینستاگرام معرفی کنید!

برند کسب و کار خود را با نیروی انسانی خود در اینستاگرام معرفی کنید تا هواداران و فالوور های شما بدانند چه کسانی شرکت شما را شکل می دهند.

کارمندان شما ازین موضوع لذت می برند که شناخته شوند و فالوورهای اینستاگرام شما نیز فرصت این را می یابند که ببینند چه کسانی پشت برند شما هست. در پیج های ایرانی این موضوع را به ندرت دیده ام که تیم کاری شرکت  برند خود را معرفی کنند

بیشتر در رویدادهای کارگاه های آموزشی و استارتاپ ها دیده ام که کارکنان و افراد را در عکس هایی معرفی میکنند تا طرفداران  و مخاطبان وقتی در رویداد موردنظر حضور می یابند نقش های افراد را بدانند . جالب است کارکنان خود را با عکس هایی از آنها معرفی کنید.

به طور مثال عکسی از پیج شرکت تبلیغاتی Kiosked را انتخاب کرده ام که کارکنان شرکت را مشاهده میکنید. سالار کابلی را در این عکس میشناسید؟ :)

9-مزایای اسپانسر شدن : همراه برند خود با هنرمندان عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید!

بیاید با واقعیت روبرو شویم که همه ما عاشق دیدن هنرمندان کشورمون از نزدیک هستیم. حتی بعضی افراد به شدت پیگیر احوالات روزانه این هنرمندان هستند.

خب حالا موضوع این هست که به جایی بروید که این هنرمندان حضور می یابند مثلا همایش و یا جشنواره ای و ... و عکسی از آنها تهیه کنید که نشان دهد که با برند شما ارتباط برقرار کرده است.

اگر در جایی که شما اسپانسر آنجا هستید و هنرمندی  حضور می یابد حتما ازین موضوع غافل نشوید که با عکس برند شما عکسی از هنرمند حضور یافته تهیه کنید و به نمایش بگذارید ! اسپانسر شدن این فایده ها را دارد که برند خود را با حضور افراد خاص بیشتر و بهتر معرفی کنید.

عکس زیر را شرکت سونی در رویداد اکسپریا در پیج اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است، maroon 5 را می شناسید؟ :)  حالا  تاثیر بر میزان افزایش محبوبیت برند خود را با این گونه عکس و محتوی درک می کنید.

 

نقل و اشتراک این مطلب در فضای اینترنت  آزاد است.

امیدوارم مطلب مفیدی واقع شده باشد. با تشکر از صرف زمان مطالعه این متن و با آرزوی موفقیت شما.

 

برگرفته شده از لینکدین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد